Nyenrode goes wild - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu Nyenrode goes wild - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu

Nyenrode goes wild

Door: nyenrodesharepeoplesavona

11 Oktober 2010 | Kenia, Nairobi

Beste thuisblijvers,

Na een vlucht van bijna 8 uur kwamen we gisteren in Nairobi aan. De transfer naar het hotel stond al klaar, we konden zo instappen en wegrijden. Ideaal! Na een lopend buffet en wat biertjes in de bar zijn we toch maar engiszins op tijd naar onze kamers gegaan, de volgende dag stond namelijk al vroeg de safari op het programma.

Vanochtend zijn we met z'n 16en om 08:00 uur richtin het Nairobi National Park gereden. Onze verwachtingen waren niet heel hooggespannen: het park zou klein zijn en de stad Nairobi was zo dichtbij dat je de skyline kon zien. Maar...het was verrassend! Bij de eerste impala's vlak na binnenkomst van het park stonden we alllemaal druk te fotograferen. Later die dag hebben we nog wel meer gezien dan impala's, zoals leeuwen, zebra's, schildpadden, apen, nijlpaarden, giraffen, buffels, struisvogels en ga zo maar door. Na de lunch, die we met ons leven moesten verdedigen omdat er allemaal hongerige apen om ons heen stonden, vertrokken voor de middag game drive. Wie denkt dat je alleen met een 4-weel drive over een praktisch onbegaanbare weg kan gaan, heeft het mis. Een bestelbusje omgebouwd tot personenvervoer voldeed met enig gehobbel, geschut en balanceren op twee wielen eigenlijk ook prima.

Vanavond hebben we kennisgemaakt met onze case owners. Na een kort handengeschud in het hotel zijn we met z'n allen vertrokken richting een restaurant elders in Nairobi. Daar hebben we alle case owners gesproken en hebben we nog veel meer zin gekregen in wat ons de komende dagen te wachten staat. Op de vraag waarom onze case-owner dit bedrijf is gestart, antwoordde hij dat hij verliefd was geworden op de plek. We zijn erg benieuwd geworden naar de lokatie, maar inmiddels hebben we ook wel begrepen dat we van het resort niet al te veel moeten verwachten (bijv. geen stromend water, want ze zijn lokaal bezig met de watervoorziening). Naast de nodige werkzaamheden die we voor Savona gaan doen, heeft Charles ons ook beloofd om samen met hem de omgeving te verkennen. We kunnen niet wachten!

Morgenochtend vroeg uitckecken. Vervolgens informatie verzamelen van specialisten en in het wiebelvliegtuig richting Kisumu.

We houden jullie op de hoogte, als er tenminste internet is :)

Groetjes,
Marc, Jacqueline, Olivier en Wendy