Back from Paradise! Deel 2 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu Back from Paradise! Deel 2 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu

Back from Paradise! Deel 2

Door: nyenrodesharepeoplesavona

19 Oktober 2010 | Kenia, Nairobi

... Al snel kwamen we tot de conclusie dat er twee opties waren: investeren of de boel verkopen en heel hard wegrennen.

Na een kort gesprek met de eigenaar bleek dat hij toch graag wilde dat wij het plan zouden uitwerken rekening houdend met de investering. Wij hebben meteen verteld dat er iemand van een bouwbedrijf moest komen om de kosten van de investering op te nemen, dus de volgende dag stonden we met de aannemer en GM het werk te inventariseren. Na alle gesprekken en inventarisaties begon het echte werk.

Het kantoor in het restaurant en in de tuin werd ingericht en we konden beginnen. Savona heeft de ambitie en de potentie om een internationaal resort te worden. Ze hebben richting nodig wat betreft de strategie en inzicht in de kostenstructuur.

Door de bult werk die op ons afkwam hebben we besloten ons in teams op te delen. Marc en Jacqueline gingen zich verdiepen in Accounting en Finance, Olivier en Wendy in het uitstippelen van de Strategie en verbeterpunten.

Marc heeft ondertussen ook een ontwerp gemaakt voor de nieuwe keuken, want toen wij de huidige zagen schrokken we toch wel even. Rob de Geus zou er niet vrolijk van worden! Dat we niet ziek zijn geworden en dat er zulk lekker eten uit kan komen.

Nu moeten we door naar de ambassade in Nairobi. Ons verslag wordt morgen vervolgd!

Tot snel!