Meetingpoint - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu Meetingpoint - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu

Meetingpoint

Door: nyenrodesharepeoplesavona

12 Oktober 2010 | Kenia, Nairobi

Kort verslag vanaf het vliegveld voordat we vertrekken naar Kisumu. Vanmorgen zijn we na wat administratief gerommel vertrokken. Zelfs voor Hessel is hier iets te doen!!!! In het Hillbank hotel hebben we diverse presentaties gezien. De stakeholders van de cases, lokale organisaties en experts hebben hun visie gegeven op de projecten. Na een overleg in de zon op het balkon hebben we uitgebreid geluncht. Ze eten hier zoveel daar kunnen we niet tegenop. Daarna afscheid van Chris, Anna, Marion genomen.Zij gaan een roadtrip maken van drie uur naar Mount Kenia Garden. Enjoy the ride. Wij zitten nu op het mainairport te wachten op een binnenlandse vlucht naar Kisumu. Eindelijk een goede teil koffie, weer eens iets anders dan de oploskoffie die we tot nu toe hebben gekregen (en dat voor een land waar koffie een belangrijk export product is...).Anyway Opportunity??
De mensen zijn hier ongelooflijk vriendelijk, behulpzaam en hebben een goed gevoel voor humor.
Charles onze case-owner heeft ons meegenomen op zijn droom. Een eiland in Kakamega, wat een van de mooiste plekken van Kenia schijnt te zijn. Hij is ervoor gevallen en sunk costs is geen issue. Voordat we hierheen kwamen kregen we te horen hoe belangrijk allerlei familieperikelen zouden zijn. Charles ziet dat anders, hij ziet zijn 17 broers en zusters alleen op begrafenissen en bruiloften. Dus geen gepeupel over familie, de beuk erin.
We gaan boarden, tot snel.
Wendy, Jacqueline, Marc en Olivier...

• 12 Oktober 2010 - 15:12

Erwin:

Avontuur bestaat nog! Ik houd jullie verhalen in de gaten. Mochten jullie nog een denktank op afstand nodig hebben dan horen we het wel...

• 12 Oktober 2010 - 17:43

Remon:

Wat een enorme cultuurshock moet dat zijn na zo'n tentamenweekend in Breukelen.

Heel veel succes met de case verder.

Geniet ervan!

Groet,
    Remon

• 12 Oktober 2010 - 18:12

Dick Hulzebos:

Zo te horen hebben jullie een uitdaging. Succes met de " overleving ". We blijven jullie volgen.

• 13 Oktober 2010 - 06:51

Jan Thole:

Hallo daar allemaal en natuurlijk Wendy. Ik volg het elke dag en beleef het mee. Ben daar zoals jij weet ook bekend, zakelijk en prive, en dus de verbeelding draait op volle toeren. Vergeet niet in die mooie resorts ons mooi beroep te promoten. Veel plezier en moois, Jan Thole.

• 13 Oktober 2010 - 12:02

Gerjanne:

Hi lieve mensen

Nou nu gaat het echt beginnen! Ben benieuwd naar een foto van de caseowners ;-)
    Haha 17 broers en zussen als je dat moet bijhouden kom je niet meer aan werken toe.
    Hoop dat jullie in deze korte periode al een verschil kunnen maken. Heel veel succes en ik blijf jullie volgen.

Groetjes,

Gerjanne

• 14 Oktober 2010 - 19:20

Martijn:

Ik zie alleen maar dieren op de foto's. Zitten jullie in de Zoo?

• 16 Oktober 2010 - 17:43

Jan:

Luitjes,
    Voor alle zekerheid; De resultaten voor de cases en het examen ACC2 zijn bekend gemaakt.

Het zal jullie wellicht jeuken, maar toch...

:-)

Groetjes

• 18 Oktober 2010 - 07:52

Michelle:

en? en? en? hoe ziet het eiland in Kakamega eruit? Foto's! :)