Back from Paradise! Deel 1 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu Back from Paradise! Deel 1 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van nyenrodesharepeoplesavona - WaarBenJij.nu

Back from Paradise! Deel 1

Door: nyenrodesharepeoplesavona

19 Oktober 2010 | Kenia, Nairobi

Eindelijk kunnen we weer een update geven over onze fantastische ervaringen. Het is geen onwil geweest dat we niet hebben geschreven, want we waren volledig afgesloten van internet en vaak hadden we ook geen bereik. Maar.. wat een week!

Een korte impressie:
Dinsdag kwamen we aan op Kisumu en na een korte tussenstop bij Charles vertrokken we met 2 auto's richting Kakamega. We hadden al gehoord over slechte wegen, maar dit was een ervaring op zich. Het was donker, het regende en toch presteerde de chauffeurs het om om soms met 70 km/per uur over enorme potholes te rijden. Geshaked en wel kwamen we na ongeveer 2 uur aan in Savona. Eerste impressie: shock... het leek wel een spookresort. Alles was kapot, vies, niet onderhouden en uit het jaar nul. De regen kwam door het dak naar binnen. We hebben toch veel lol gehad en het goede avondeten, gaf ons vertrouwen voor de volgende dag.

Wakker worden in Savona is prachtig: het is groen, je hoort de vogeltjes overal om je heen en het water van de rivier stroomt vlak langs je cottage. Iedere ochtend werden we in het restaurant door Maxwell of Ben met een big smile verwelkomt, een goede manier om de dag te beginnen!

We zijn begonnen met interviews met het management team. Al snel bleek dat het geloof in het resort aanwezig is en dat er een aantal erg goede en inspirerende mensen werken. De middelen zijn echter niet aanwezig om dit resort uberhaupt te laten draaien.

Deel 2.. volgt!